Księga identyfikacji wizualnej

Kreowanie wizerunku firmy
Dzięki księdze identyfikacji wizualnej, komunikacja marki z grupą docelową w każdym momencie jest spójna i oparta na tych samych standardach. Logo, font, kolory - wszystko, co charakteryzuje markę w każdym momencie jest takie samo, dzięki czemu klienci wiedzą, z jaką firmą mają do czynienia już na 1szy rzut oka. W ten sposób zwiększa się rozpoznawalność marki , a oprócz tego zachęca się odbiorców do częstszego używania jej oferty.



Dbałość o spójną komunikację chroni też przed konkurencją i ułatwia zdobycie udziałów w rynku w każdej branży. Wszystkie międzynarodowe firmy , a ponadto duże przedsiębiorstwa krajowe posiadają własną księgę z opisem logo i norm jego wykorzystywania.Księga identyfikacji wizualnej to zbiór reguł, według których powinno się używać znaku firmowego i innych elementów służących komunikacji wizualnej z grupą docelową. W dokumencie ustalone są zasady używania logo, fontu, barw firmowych, key visual oraz dodatkowo pozostałych wyróżników marki. W dodatku wskazane są nieprawidłowe użycia poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej. Z księgi korzysta nie tylko i wyłącznie sama firma, ale i graficy oraz reklamodawcy wykonujący dla niej zlecenia. Znajdujące się w niej zapisy sprawiają, że komunikacja z odbiorcami jest spójna, nawet gdy reklamą, drukiem materiałów firmowych i przygotowaniem opakowań produktów zajmują się trzy różnorakie firmy.

Renomowane agencje reklamowe i kreatywne dostarczają księgę identyfikacji wizualnej wraz z projektem logo , a ponadto innych materiałów. Jest to podstawa do tworzenia reklam, akcydensów, gadżetów firmowych, strony internetowej, a wręcz stopek mailowych dla pracowników firmy. Jeżeli już logo zostanie dostarczone bez księgi, ma się do czynienia z brakiem fachowości ze strony wykonawcy. Księga identyfikacji wizualnej jest niezbędna w każdej branży, gdyż to od niej w sporej mierze zależy sukces marki w przyszłości.

Polecamy: https://www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej