Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie to proces w ramach promowania strony internetowej, który powinien być prowadzony bardzo rzetelnie, a przede wszystkim traktowany bardzo osobiście. Aby mieć świadomość tego, czy prowadzone seo działania przynoszą rezultaty i pozytywne efekty dla firmy, powinno się systematycznie śledzić sytuację strony i jej wyniki. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem strony powinna, więc w swojej codziennej pracy używać pewnych narzędzi, które tę pracę ułatwią.

Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że używanie z tego typu narzędzi kosztuje specjalistę sporo pieniędzy. Oczywiście w sieci można odnaleźć bardzo dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to jednak korzystać możemy z równie dobrych darmowych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez właściciela popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług daje możliwość monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga przemyśleć dokładniej ruch na stronie a także związane z nim zachowania użytkowników. Właściciel strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i wiele innych cennych informacji o Inter naucie, począwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego umiejscowienia. Pomocne mogą okazać się też mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są bardzo chętnie klikane, a jakie dosłownie inaczej, czyli pomijane. Dlaczego warto analizować statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i rozważenia wyników witryny internetowej mija się ze swoim misją. Nie korzystając z analityki internetowej, zwyczajnie nie będziemy wiedzieć, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i z dużą uwagą analizując statystyki strony, możemy lepiej dopasować obecną strategię marketingową, by przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty.  Polecamy: linki z presell pages.